مقدمه و هدف: هدف از انجام این پژوهش، شناسایی و طبقهبندی ذینفعان و ارائه چارچوب مشارکت ذینفعان در تصمیمات ورزش مدارس بود. روششناسی: پژوهش حاضر از نظر روش، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارشناسان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، ادارات کل استانها، مناطق و شهرستانها و معلمان تربیتبدنی بودند. جمعآوری دادهها در دو مرحله صورت گرفت. ابتدا مصاحبه ساختارمندی با 16 نفر از متخصصان ورزش دانشآموزی برای شناسایی ذینفعان انجام گرفت و سپس پرسشنامه محقق ساختهای مطابق با دو روش طبقهبندی ذینفعان فریمن (2007) و اهمیت ذینفعان میچل (1997) با روایی و پایایی مورد تایید برای طبقهبندی ذینفعان در بین نمونهها توزیع شد. از نرمافزار SPSS برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده گردید. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که دانشآموزان، معلمان و معاونت تربیت بدنی و سلامت مهمترین ذینفعان اولیه و والدین و سازمانهای دولتی مهمترین ذینفعان ثانویه ورزش مدارس هستند. نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان داد که ارتباط موثر میان ذینفعان اولیه و ثانویه و مشارکت آنها در تصمیمگیریها مهمترین عامل برای عملکرد خوب ورزش مدارس است و اهمیت تصمیم، میزان مشارکت ذینفعان در ورزش مدارس را تعیین میکند.
میرزایی کالار, اکبر, همتی نژاد, مهرعلی, & رمضانی نژاد, رحیم. (1401). شناسایی و طبقهبندی ذینفعان ورزش مدارس با ارائه چارچوب مشارکت آنها در ورزش مدرسه. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 18(36), 16-1. doi: 10.22080/jsmb.2020.15240.2995
MLA
اکبر میرزایی کالار; مهرعلی همتی نژاد; رحیم رمضانی نژاد. "شناسایی و طبقهبندی ذینفعان ورزش مدارس با ارائه چارچوب مشارکت آنها در ورزش مدرسه". پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 18, 36, 1401, 16-1. doi: 10.22080/jsmb.2020.15240.2995
HARVARD
میرزایی کالار, اکبر, همتی نژاد, مهرعلی, رمضانی نژاد, رحیم. (1401). 'شناسایی و طبقهبندی ذینفعان ورزش مدارس با ارائه چارچوب مشارکت آنها در ورزش مدرسه', پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 18(36), pp. 16-1. doi: 10.22080/jsmb.2020.15240.2995
VANCOUVER
میرزایی کالار, اکبر, همتی نژاد, مهرعلی, رمضانی نژاد, رحیم. شناسایی و طبقهبندی ذینفعان ورزش مدارس با ارائه چارچوب مشارکت آنها در ورزش مدرسه. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 1401; 18(36): 16-1. doi: 10.22080/jsmb.2020.15240.2995