مقدمه و هدف: سازمانهای ورزشی به دلیل این که در محیطهای پویا با فرهنگهای مختلف فعالیت میکنند ضرورت دارد به مفهوم هوشهای فرهنگی و سازمانی که در توفیق آنها نقش مهمی میتوانند داشته باشند، ضروری است توجه نمایند. از اینرو هدف از پژوهش حاضر تبیین مدل ارتباطی هوش فرهنگی و هوش سازمانی هیئتهای تکواندو استان تهران تهران بود. روش شناسی: جامعه آماری تحقیق شامل مدیران و کارکنان هیئتهای تکواندو استان تهران مجموعا 217 نفر بود که همه آنها به طور کل شمار برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از دو پرسشنامه هوش فرهنگی آنگ و همکاران (2004) و هوش سازمانی آلبرخت (2003) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی آنها به تایید 15 تن از متخصصین مدیریت ورزشی رسید. پایایی پرسشنامهها نیز در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ برای پرسشنامه هوش فرهنگی 93/0 و پرسشنامه هوش سازمانی 94/0 محاسبه شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف- اسمیرنوف، تی استودنت تک گروهی، و تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزارهای آموس و SPSS استفاده شد. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد در هیئتهای تکواندو استان تهران هوش سازمانی در حد مطلوب و هوش فرهنگی در حد نامطلوب قرار دارد. بین هوش سازمان و هوش فرهنگی ارتباط معناداری وجود دارد و مدل ارتباطی آنها از برازش مطلوب برخوردارد است. بحث و نتیجه گیری: با توجه به برازش مدل ارتباطی هوش فرهنکی و هوش سازمانی در هیئتهای تکواندو استان تهران، توصیه میشود در برنامهها و تصمیات این هیئتها از مدل مزبور استفاده بهینه شود.